söndag, november 21, 2010

Roderkvadranten, del I

Jag vill ta bort rodret för att bättre komma åt att plasta förstärkningarna kring roderhylsan, men det var ju inte så himla lätt. Kvadranten sitter fast i roderstocken men en rf skruv som dessutom är gängad i kvadrantens gods. Naturligtvis har alltihopa ärgat fast och efter ett antal försök med upphettning, 5-56, våld, borrning, ...så fick vi lös halva skruven. Resten sitter som berget och man kommer inte åt på ett bra sätt.

Henrik kapar skruven mitt-i-tu


Kvadranten fortfarande kvar...

Slutsats: Nästa helg tar jag med mig vinkelslipen och kapar kvadranten.

3 kommentarer:

  1. Hur gör du nu då???

    //Staffan

    SvaraRadera
  2. Precis som jag skriver, VINKELSLIP+KAPSKIVA

    SvaraRadera
  3. Ok, den lilla skruven som trilskas innebär att du får bygga en helt ny kvadrant.
    Visst är det jobbigt när ett litet problem innebär stora arbetsinsatser.

    SvaraRadera