söndag, december 04, 2011

2'a Advent och ingen snö...

... i stället några timmar i båten. Det mesta börjar vara klart i sittbrunnen. Saknar några dimensioner av skruv som jag ska försöka fixa i veckan. I övrigt har jag vägt allt bly och tackorna väger 186,6kg. Det är 5,6kg för mycket om båten ska mätas in som OD. Max bly är då 181kg. Jag har även vägt bom+spribom (2,8kg inkl storskot) och masten (6,8kg). Som det ser ut så kommer båten viktmässigt att hamna ganska bra till. Jag kommer nog att kunna ha maxvikt på blyet i kölen. Vi får se vad slutresultatet blir.

Jag har även börjat med att karva bort sikaflexen som sammanfogar skrov och däck. Det ska i stället plastas med glasfiberremsa så att skarven blir osynlig. Återkommer med hur det arbetet fortskrider. Skickar med en första bild i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar