tisdag, januari 10, 2012

08jan, ingen snö ...

Det är lite skillnad i år mot förra året. Fortfarande ingen snö att tala om, men rykten går att det ska komma nästa helg. För min del får det gärna dröja till nästa vinter vilket skulle påskynda våren. Det blev bl.a. en del slipning i helgen. Fogen mellan skrov och däck är slipad men jag funderar på om jag kanske måste dra ner den lite till. Ska ta en diskussion med min "byggmentor" Henrik om det. Plastade även igen spåret för storskotskenan och nästa helg blir det till att slipa och spackla.

 













... och så här blev slipningen av skarven.







































Mallen till mastkickfästet börjar ta form. Det är lite för långt och ska kapas ner till ungefär hälften i längd. Jag är rätt spänd på hur och om det kommer att fungera. Frågan är om det går att få rätt styrka i det.

2 kommentarer:

  1. Hej gubben,
    När du är klar med din båt så kan du få börja med Bubbel.

    Måste träffas någon gång!!!

    SvaraRadera