tisdag, april 19, 2011

Ledig dag från jobbet

I fredags den 15'e tog jag faktiskt en ledig dag från jobbet för att arbeta i båten. Tänk om man hade haft möjlighet att göra det varje vecka. Efter en 8 timmars båtarbetsdag så tycker jag nog att det blev en hel del gjort, även om det inte alltid syns lika tydligt som när man slipade ur innermodulen. Dock så är det så att jag byter inte dom 8 timmarna mot slipning.

Jag har i alla fall slipat klart förstärkningarna inne i båten. Kapat till skotbänken och grovpassat in den. "Konstruerat" och plastat fästplattan för handlänspumpen. Plastat klart bottenplattan för pedalerna och kölförstärkningarna, samt justerat in förstärkningana för fockskotråttorna. Nästa gång ska båten vändas upp och ner så att det blir lättare att plasta fast vissa skott samt detaljer som ska sitta på undersidan av däck. Dessutom ska alla "onödiga"  hål plastas igen.

Jag är nu uppe i 117 arbetstimmar och det är väl ganska normalt så långt, men det återstår fortfarande en hel del.

Bilder kommer inom kort...    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar