Relativt stor skrovskada på styrbords sida frammanför sittbrunnen. Typisk SB-BB situation (undrar vem som kom för SB?) Lägger några lager duk på insidan och spacklar upp finish utifrån.
He, he, den ska vara torr när epoxyn torkat, men frågan är var den mjuk::)))
Skämt åsido, jag har följt ett fall på BLUR om en HR där ägaren råkat ut för samma sak. Han drev fallet in absurdum och förlorade i rätten och en jäkla massa penngar. Misstänker att det här är vanligt på stora som små båtar.
Klart den ska vara torr, men nog tycker jag att fibrerna ska sitta ihop med polyestern och inte "spreta" upp som hårstrån, och nej, den var inte mjuk..
Är den inte mjuk tror jag inte det är ett problem. Är givetvis ingen expert men troligen har mattan varit blöt till en viss grad vid plastningen. Men en viss återrinning kanske man drabbas av innan polyestern eller expoxyn härdar beroende på hur den står. HR ägaren som borrade ur en plugg för genomföringen - pluggen separerade när den var urborrad. Enligt experter jag läst i fallet inget att oroa sig för.
He, he, den ska vara torr när epoxyn torkat, men frågan är var den mjuk::)))
SvaraRaderaSkämt åsido, jag har följt ett fall på BLUR om en HR där ägaren råkat ut för samma sak. Han drev fallet in absurdum och förlorade i rätten och en jäkla massa penngar. Misstänker att det här är vanligt på stora som små båtar.
Klart den ska vara torr, men nog tycker jag att fibrerna ska sitta ihop med polyestern och inte "spreta" upp som hårstrån, och nej, den var inte mjuk..
SvaraRaderaÄr den inte mjuk tror jag inte det är ett problem.
SvaraRaderaÄr givetvis ingen expert men troligen har mattan varit blöt till en viss grad vid plastningen. Men en viss återrinning kanske man drabbas av innan polyestern eller expoxyn härdar beroende på hur den står.
HR ägaren som borrade ur en plugg för genomföringen - pluggen separerade när den var urborrad. Enligt experter jag läst i fallet inget att oroa sig för.