måndag, januari 24, 2011

Helgarbete med laminering

Det har blivit en hel del gjort i helgen, men allt tar tid. Samtidigt vill jag inte heller stressa iväg utan ser heller att slutresultatet blir som jag vill ha det. Lamineringen av divinycellen går framåt. Under helgen så blev alla skott färdigplastade så nu återstår bara kantslipning och inpassning av bitarna innan dom plastas fast mot skrovet.

Förstärkningarna till roderhylsan. Färdiga för plastning. Måste bara komma ihåg att fylla ut med mera frigolit i aktern innan dom plastas fast.

Upptäckte också att jag har strulat till det igen... När jag "passade in" ryggskottet så hade jag inte frigolitblocket i båten så naturligvis lyckades jag passa in det för långt akterut vilket innebär att jag måste kapa ett par centimeter av fligoliten i framkant. Gick nog lite för fort där och det får man ju lida för direkt, klantigt.. och några timmars extra arbete. Den kapade fligoliten får jag ersätta någon annanstans så att volymen flytelement bibehålls.












Försöker få det färdiga ryggskottet att passa..

Skotbänken är den sista stora delen som inte är klar än. Jag är inne på den tredje layouten och det lär säkert bli några ändringar till innan jag är klar att skära ut den. Efter det återstår "bara några småbitar" som ska lamineras: Hyllbotten och avskiljare till fracket fram, pedaler, röstjärnsinfästningar, förstärkningar till fockskotråttor, bottenstockar...
En hel del återstår men nångång ska det nog bli klart.

    








Har inhandlat en påse smågodis med diverse genomföringar och till veckan kommer mina utlopp för länspumparna från England. Det ska bli intressant att se om dom passar som jag har tänkt.    











Henrik pysslade också i verkstan under helgen bl. a . med att snygga till bommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar