lördag, februari 12, 2011

Dag 14

Tre veckor sen man jobbade med båten sist. Lite abstinens har det blivit men i helgen ska jag ta igen det.
Allt tar tid, mer tid än jag trodde faktiskt. Henrik klagar konstant på att jag är för noggrann och slipar för mycket. Påstår att jag inte kommer snabbare till kryssmärket för det, kanske har han rätt... Hur som helst, vill vara noggrann annars kommer jag bara att reta mig på det i efterhand.

Nu är akterskeppet fyllt med den frigolit jag vill ha dit. Satte fast den med fogskum, blir kanon. Har också tagit upp dräneringshål i roderhylsans förstärkning och tagit upp ett hål för storskotsinfästningen, och är allt klart för att plasta fast extraförstärkningarna till roderhylsan.

Tillpassning av frigolit i akterskeppet. Biten till höger har jag fyllt ut med ny frigolit och delarna till vänster några av bitarna som rymdes extra i utrymmet. En aning slarvigt byggt av fabriken..

Extra frigolit till utrymmet bakom ryggskottet är också tillpassad och i morgon ska den fixeras på plats. Jag kommer att lägga kölförstärkningar innan ryggskottet plastas för att få en bättre integrerad förstärkning. Återkommer till det.

Äntligen börjar det byggas på riktigt. Förskottet och förstärkningarna till rodret är fixerade med limspackel på plats. I morgon ska dom plastas mot skrovet med matta.


Förskottet på plats och fixeras med limspackel.


1 kommentar:

  1. Vad mycket jobb på en så liten båt!!!
    När du är klar med din behöver jag lite hjälp med min;)

    SvaraRadera