lördag, mars 26, 2011

Dag 20 - Stringers och hockey

Vissa anser att jag gör lite fel prioritering idag när 3'e semifinalrundan mot Luleå ska avgöras och jag åker till båten för att jobba i stället för att ge mitt stöd till Sveriges bästa AIK, Skellefteå AIK. Nu är det så här, att båten måste bli klar innan isen lägger igen i höst så då är det bara att hugga i. Det finns ju Sportradion, tack och lov.

Dessutom är det faktiskt riktigt roligt att "bygga båt" och upptäcka att det inte är så himla svårt. Bara man är noggrann och framförallt har experthjälp i form av bygg-gurun Henrik.

Fortsatte idag med att limma fast sista lagret på mastfoten för att få rätt höjd, snygga till övergångarna och få alla stringers på plats. Nu har jag fått lite snits på att blanda rätt mängd pulver i epoxin så att spacklet varken blir för löst, eller för hårt så att det härdar för fort. Tid tar det hur som helst men resultatet får jag vara nöjd med.

Hur det gick i hockey? Jo, rättvisa har skipats och äntligen seger för det spelförande laget som slog "Groko" från Luleå i förlängningen! 1-2 i matcher och i morgon tar vi nästa seger..

Ser ut som om båten kan bli ganska styv.

All distansmateriel på plats. Det enda som saknas är en "mjuk" övergång från längstgående stringers mot mastfoten så att riktade fibern kan läggas med överlapp.

2 kommentarer:

  1. Hej Dick,

    Vet inte om stringers är detsamma som jag kallar bottenstockar på min båt. Om stringers är dom längsgående på vardera sidan om kölen så undrar en som inte kan.....Om stringers är till för att ta upp sidokrafter som kölen skapar borde inte dom i så fall ligga tvärs iso längsgående??

    SvaraRadera
  2. Dom kommer att förbindas med tvärgående kölförstärkningar.

    SvaraRadera