onsdag, maj 25, 2011

Det rullar på ...

.. eller vad man nu ska säga. Plastar på, kanske? Mycket "pyssel" just nu och det börjar vara dax att vända båten på rätt köl igen. Sista delarna före vändning är nu klara, hyllan fram och plattan till länspumpen.




Så här blev "plattan" när den är helt klar ...















... och här är hyllplanet på plats, så nu är det dax att vända båten. Ska försöka åka förbi senare i veckan och ta hjälp av Henrik så det problemet blir löst.













Kommer ni ihåg bilden på skotbänken? Så här såg det ut när jag prövade att passa in den första gången. Pga av det stora formatet så var jag tvungen att böja den som en slingrig orm, och det var knappt att det funkade i alla fall. Eftersom jag vill laminera och styva upp skivan innan den ska på plats i båten så blir jag tvingad att "snitta" upp den i mindre bitar,




... och så här blev resultatet.
Jag får plasta ihop delarna på plats. Längst ner i bild syns listen som jag kommer att sätta på undersidan av skotbänken för att göra den styvare.












Här är listen som ska styva upp skotbänken limmad på plats, som vanligt med förtjockad epoxi. I överkant syns fotplattor och lite andra delar som är laminerade på ena sidan.












Använder kasserade divinycellbitar till att blanda epoxin, funkar perfekt. Sen samlas dom på hög, och när högen blir för stor så tar man fram vinkelslipen :)

3 kommentarer:

  1. När blir du klar??? Jag vill se underverket i vattnet!

    Vann även KSSS Saltsjöbadsregattan som gick nu i helgen:)))

    SvaraRadera
  2. Grattis igen då! Fasen va ni ångar på, kul. Jag blir klar när jag blir klar... I helgen blir det inte klart i alla fall för då ska det läggas golv i hall och kök.

    SvaraRadera
  3. Du har att göra, helt klart! Vill du segla kan du alltid hänga på RSR med start den 17 jun.

    SvaraRadera