söndag, april 08, 2012

Målning - del 2

Innan båten vändes på rätt köl så maskerade jag av vattenlinjen. Lite lättare faktiskt när den är upp och ner, så det är bara att passa på.















Båten vändes på rätt köl inne i verkstan. Gick ganska smidigt faktiskt. Vi hakade fast förstagsinfästningen i lyfttaljan och hissade upp, sen var det bara att lyfta aktern och snurra runt hela båten och ställa den i vaggan. Lätt som en plätt! 

Nu är det nära och jag vill verkligen få målningen gjord, vilket innebar att jag skippade momentet med att lägga på 2 lager coating på däcket. Det får bli som det blir, man kan ju alltid göra om det.. Inte riktigt min stil kanske eftersom finishen kommer absolut att bli lidande, men som Henrik brukar säga: "-Kommer du snabbare till kryssmärket om du är så där noggrann?" 
Hur som helst så sparar jag minst 4 dagars jobb, eller 2 helger (beroende på hur man räknar). 












Inne på andra lagret med målningen. Det är lite kris med färg och jag misstänker att det kommer nog att räcka precis. Tur det finns gasmask för ångorna från lösningsmedlet ligger tät i verkstan.




Slutresultat efter 3 dagars påskjobb. Jag är ända ganska nöjd med resultatet även om det inte är helt 100%. Tur att "skavankerna" inte syns på bilderna. En fantastisk färg att jobba med som jag verkligen kan rekommendera, men som leverantören säger, resultatet blir inte bättre än vad grundarbetet är.



 

2 kommentarer:

  1. Enligt uppgift går det inte att lägga in kommentarer, så jag kollar väl...

    SvaraRadera
  2. Nu verkar det gå att lägga in kommentarer :)

    SvaraRadera